Suruhanjaya Perkhidmatan Awam sedang mencari individu untuk menyertai perkhidmatan awam yang mempunyai ciri-ciri berkeperibadian berikut ; (i) Mempunyai keterampilan yang baik; (ii) Mempunyai semangat yang tinggi dalam bekerja secara berkumpulan; (iii) Mempunyai bakat kepimpinan; (iv) Mempunyai ciri-ciri jati diri yang cemerlang; (v) Mempunyai kelayakan profesionalisme yang sesuai dengan jawatan sebagai Pegawai Khidmat Pelanggan Gred N19 yang akan bertugas di Kementerian Kesihatan Malaysia dipelawa untuk memohon.

Nama Jawatan : Pegawai Khidmat Pelanggan Gred N19
Kementerian / Jabatan : Kementerian Kesihatan Malaysia ( Semenanjung )
Kumpulan : Pelaksana
Jabatan : Pelbagai kementerian / Jabatan

Jadual gaji :
Gaji Minimum : RM1,352.00
Gaji Maksimum : RM4,003.00
Kenaikan Tahunan :  RM100.00
Kekosongan : 10
Simpanan : 20

SYARAT KELAYAKAN

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan yang diperlukan. Calon mestilah seorang warganegara Malaysia dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.

KELAYAKAN AKADEMIK

Calon memiliki Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan; atau Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan; atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya atau Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.

KELAYAKAN BAHASA MELAYU

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

DESKRIPSI TUGAS

Bertanggungjawab dalam mengendalikan dengan cekap dan berkualiti semua panggilan telefon, melayani pelanggan/tetamu yang berurusan dengan jabatan secara tertib dan mesra, memberi penerangan mengenai perkhidmatan yang disediakan oleh agensi, membantu pelanggan/tetamu yang berurusan dengan jabatan sehingga isu berbangkit selesai. Merekod dan memantau aduan perkhidmatan sehingga selesai dan memaklumkan kepada pelanggan/tetamu dari semasa ke semasa perkembangan di atas aduan pelanggan/tetamu.

Calon-calon yang telah mendaftarkan permohonan bagi jawatan di atas tidak perlu mendaftar semula. Namun demikian sila pastikan pendaftaran permohonan masih dalam tempoh sah laku. Calon-calon juga adalah dimohon untuk mengemaskini pusat temu duga yang terkini. Tarikh tutup permohonan baharu bagi jawatan ini adalah sebelum atau pada 19 April 2020 ( Ahad ) jam 11.59 malam.

CARA MEMOHON

Calon yang berminat untuk memohon jawatan sebagai Pegawai Khidmat Pelanggan Gred N19 boleh mengemukan permohonan melalui pautan Borang SPA8i di bawah ;

KLIK SINI UNTUK MEMOHON

TARIKH TUTUP PERMOHONAN

19 April 2020 ( Ahad ) jam 11.59 malam

MAKLUMAT PENTING

Sila ambil perhatian tarikh post ini ini dibuat bagi mengelakkan kekeliruan tentang tarikh tutup iklan. Bagi mengelakkan ketinggalan Iklan Jawatan Kosong Terkini, Jom Follow kami di Facebook dan Subscribe Channel Telegram Portalkerjayamy.com bagi mendapat kemas kini pantas.  👉https://t.me/portalkerjayamy

Post a Comment